onsdag 13 april 2011

efter ett oplanerat uppehåll

Det har varit lite tyst från vårt håll i april, vilket helt enkelt beror på att jag och syrran varit upptagna med annat på var sitt håll. Dock har vi båda hunnit läsa en hel del sedan senaste inlägget gjordes.

bok 2 av H. Murakamis 1Q84 serie gjorde mig något besviken( om vilket ett inlägg borde finnas uppe när detta skrivs). Jag har ändå lyckats hålla mig kvar bland de japanska författarna och hittat en ny favorit i Yoko Ogawa, och hennes housekeeper and the professor och två av hennes andra böcker, Hotel Iris och the Diving Pool är på väg med posten.

Nuvarande läsning för min del är Glenn Taylors The Ballad of Trenchmouth Taggart, vilken är en riktigt skön roman Stilen skiljer sig rejält från ovannämnda författares vilket känns uppfriskande. Den känns som en gammal hederlig western så den kan jag varmt rekommendera.

3 kommentarer:

  1. Kul att ni är tillbaka!

    Ogawa är jag så nyfiken på så jag tror jag kan spricka! I nästa bokbeställning har hon en självklar plats :)

    SvaraRadera
  2. ja det var inte meningen att vi skulle pausa, jag sitter med ett examensarbete som tar en hel del tid dock är det skönt att kunna skriva på annat ibland.

    Om Ogawas andra böcker är som housekeeper +professor är det ren läsglädje. hon fick mig att se på matematik på helt nytt sätt, man blir nästan sugen på att läsa matematik igen.

    Jag ska kika in på din blogg och se vad du hittat för godbitar!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar redan matematik, så mig behöver hon inte övertala! Låter som en bok jag kommer gilla :)

    SvaraRadera