lördag 12 mars 2011

Regnig lördag.

Förra helgen blev det inte mycket läsning för min del. Det var underbart väder ute så jag passade på att ta ett par riktigt långa promenader och njöt av solen.
Idag när jag vaknade och drog upp rullgardinen så möttes jag av en grå himmel och regn. Låter kanske inte så roligt, men för mig passar det alldeles utmärkt idag. Nu kan jag med gott samvete stanna inne hela dagen och ägna mig åt att strukturera om i mina bokhyllor. För tillfället råder där nämligen fullständigt kaos. Böcker i tredubbla lager, böcker ovanpå bokhyllorna och högar med böcker som ligger framför hyllorna då de inte får plats i dem. Med andra ord är det dags för en ordentlig vårstädning!
Vem vet? Jag kanske till och med hittar en bok som jag glömt bort att jag har.

När bokhyllorna är fixade så ska jag lägga mig i soffan med en stor kopp varmt te och läsa i "Random Acts of Heroic Love" av Danny Scheinmann som jag började med igår. Har inte hunnit så långt, men den verkar lovande så här långt. Återkommer med recension när den är utläst.


Bild på en av bokhyllorna innan vårstädningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar