torsdag 17 mars 2011

Senaste inköpen

I går var jag på posten och hämtade ett paket från Adlibris med min senaste bokbeställning. Det blev ett tungt paket denna gången, närmare bestämt 3,5 kilo och innehöll följande titlar:

Dömd till fängelse - Jeffrey Archer
Gargoylen - Andrew Davidson
No och Jag - Delphine de Vigan
Norrtullsligan - Elin Wägner
Udolphos Mysterier I och II - Ann Radcliffe
100 lätta låtar Gitarr I och II - Lars Axelsson


Gitarrböckerna är till sambon, men resten är till mig själv. Det bästa kapet måste jag säga var
Udolphos Mysterier som jag fick för det facila priset av 35 kronor per bok. Inte illa va?











Vilken bok tycker ni jag ska börja med? Förslag mottages gärna.

4 kommentarer:

  1. No och jag! No och jag! No och jag!

    Jag gillar den boken. Mycket.

    SvaraRadera
  2. Hej Frida! Tack för tipset. Då ska ska jag ta och läsa den först. Jag har läst ett par andra böcker från Sekwa förlag, t.ex. Igelkottens elegans och Smaken av Muriel Barbery samt Ät mig av Agnes Desarthe, och hittils har jag aldrig blivit besviken.

    Jag funderar även på att köpa Kim Thuys debutroman Ru som kom ut nu idagarna den har fått väldigt fin kritik. Hon kommer dessutom på besök till min hemstad under Språkdagarna 2-3 April. Ska bli intressant att lyssna på henne.

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig hört talas om Udolphos mysterier, men bara titeln och omslaget gjorde mig intresserad, så jag klickar hem böckerna (det är ju så billiga) och hoppas att de är bra. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset själv Sandra. Har beställt hem Fatimas hand nu.

    SvaraRadera