onsdag 16 mars 2011

Ser fram emot....

Jag har spenderat kvällarna i veckan med att kika i förlagens vår- och sommarkataloger. I början av april kommer det ut många böcker som jag tycker ser intressanta ut. Bl.a. så utkommer Kate Mortons senaste roman I det förflutna på Forums bokförlag den 6 april. Detta är den bok jag ser mest fram emot då jag när jag läste hennes tidigare böcker (Dimmornas Lek och De glömde trädgården) knappt kunde lägga dem i från mig. Jag hoppas att denna hennes senaste bok är lika bra och att döma av vad som står på Kate Mortons hemsida om boken så ser det lovande ut:



"Edie Burchill and her mother have never been close, but when a long lost letter arrives one Sunday afternoon with the return address of Milderhurst Castle, Kent, printed on its envelope, Edie begins to suspect that her mother’s emotional distance masks an old secret. Evacuated from London as a thirteen year old girl, Edie’s mother is chosen by the mysterious Juniper Blythe, and taken to live at Milderhurst Castle with the Blythe family: Juniper, her twin sisters and their father, Raymond, author of the 1918 children’s classic The True History of the Mud Man."

På Minotaur förlag så utkommer den 21 april Elly Griffiths senaste bok i serien om arkeologen Ruth Galloway. Huset vid havets slut heter den och den kommer även den att hamna på min inköpslista. Ännu så länge har jag bara läst den första boken i serien , Flickan under Jorden, men jag kommer att fortsätta att läsa denna serien då jag tycker att Elly skickligt bygger upp spänningen i boken utan att hon blir för övertydlig och långrandig i sina beskrivningar.


Två andra böcker jag ser fram emot är David Nicholls Mitt livs roll samt På vinst och förlust som utkommer på Månpocket i maj. Dessa böcker har jag också höga förhoppningar på då One Day var en de bästa böckerna jag läste förra året.


Är det någon annan som också har tittat på kommande utgivningar och har några tips på vad man inte får missa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar